Visar 7 st produkter
velour-jeremy-90ties-wash-32-langd.jpg
VELOUR

Jeremy 90ties Wash 32-längd

1399 kr
'
velour-jeremy-jeans-90ties-wash.jpg
VELOUR

Jeremy 90ties Wash 34-längd

1399 kr
'
velour-jeremy-black-black-2.jpg
VELOUR

Jeremy Black Black

1399 kr
'
velour-jeremy-black-black.jpg
VELOUR

Jeremy Black Black 34L

1399 kr
'
velour-jeremy-jeans-red-cast-32-langd.jpg
VELOUR

Jeremy Jeans Red Cast 32-längd

1399 kr
'
velour-jeremy-worn-blue.jpg
VELOUR

Jeremy Worn Blue 32-längd

1399 kr
'
velour-jeremy-worn-blue-34-langd.jpg
VELOUR

Jeremy Worn Blue 34-längd

1399 kr
'

Velour

Det är inte lätt att få en nordisk miljömärkning. Svanen har de tuffaste kraven vilket också speglas i konsumentens förtroende. Hela 99% igenkännbarhet bland nordiska konsumenter enligt undersökningar. Utvalda produkter bedöms utifrån hela livscykeln - från framtagningen av textilfibrer, försäljning i butik och möjlighet till återanvändning.

För varje produkt gör vi olika förstudier och undersöker flertalet faktorer - Det Göteborgsbaserade klädmärkets rötter sträcker sig tillbaka till 1997 då butiken Nostalgi öppnas på Vasagatan.
Fem år senare bestämmer de sig för att designa sin egen kollektion under namnet Velour by Nostalgi.

Velour vill addera liv till din garderob, och strävar ständigt för att leverera en hållbar och stilren look. Velour har ambitionen att utmana herrmodets rådande konventioner, med expertis och material från världens bästa fabriker med hållbarhet i fokus. 2017 släpper Velour världens första Svanen märkta jeans på NK och samarbetar nära med några av de mest inspirerande s.k Creative Minds, (José Gonzalez, Ruben Östlund, Kristoffer Triumf m.fl) vilka inspirerar och driver oss framåt som ett varumärke i tiden.

VEM ÄR THE CREATIVE MIND?

Vi tror på alla som är passionerade kring att göra något värdefullt av sina liv och följa sina drömmar och vill samarbeta nära med dessa pionjärer och eldsjälar. För att främja det kreativa tänket och ge världen storyn bakom de människor som bär facklan för progressivitet och innovation.

Vi tror på förändring, och att kreativitet sporrar utveckling att ske. Oavsett om du är entreprenör, artist, författare, kock, affärsman, atlet eller student så är du en del av denna kreativa rörelse vi kallar Creative Minds. Vi vill ge tillbaka till dessa grupper och de visionärer som inspirerar oss som varumärke, vilket vi hoppas kunna göra genom att erbjuda dem pålitliga kläder de kan bära såväl bekvämt, välklätt som stolt - hållbart och välklätt.

KÄRNVÄRDEN

“Sustainable” - Sunda värderingar och kvalitativa material, hållbarhet.

“Well dressed” - Vårt mål är att ge dig en tidlös look - välklädd och hållbar

Per Andersson, grundare Velour By Nostalgi
Ofta handlar det om att välja en produkt som används av många människor i stora kvantiteter och sedan ställa frågor som; Är produkten länkad och starkt bidragande till ett stort miljöproblem? Finns det möjlighet att göra produkten bättre ur ett klimatsmart perspektiv? Och hur influerar en nordisk miljömärkning dessa möjligheter?

“Vi vill erbjuda, uppmuntra och hjälpa slutkonsumenten
att göra bättre, hållbarare och mer medvetna val”

Per Andersson, Grundare & VD


Klarna logo

Säker betalning

Kortbetalning - VISA/Mastercard. Klarna Konto. Direktbetalning via bank.

Snabb leverans

Säker leverans via DHL samt PostNord. Till utlämningställe eller direkt hem till dig.